Boğaz Hastalıkları

Boğaz hastalıkları, bir çok sebebe bağlı olarak gelişebilen ve çeşitlilik gösteren hastalık türleridir. Genel olarak sıralayacak olursak;

Farenjit

Farenjit, boğazda farenks olarak adlandırılan kısmın iltihaplanmasıdır. Farenks, burun ve ağız boşluğunun arka kısmındadır. Farenjit yeni meydana gelmişse buna akut farenjit denilir ancak uzun süredir varsa kronik farenjit ismi verilir.

Bel ve Boyun Fıtığı

Farenjit Nedenleri: Akut farenjit genellikle üst solunum yolu enfeksiyonlarından dolayı ortaya çıkar ve nedeni çoğunlukla virüslerdir. Bazen bakteriler de bu hastalığa sebep olabilirler. Bazı kimyasal maddelerin ve ya tahriş edici maddelerin de farenkse teması ile akut farenjit ortaya çıkabilir. Kronik farenjit de ise yine virüsler rol oynamasına rağmen çoğunlukla tahriş edici bir faktör mevcuttur. Bunlar arasında en önemlileri sigara içilmesi, alkol kullanılması, alerji, geniz akıntısı, kuru ve kirli hava, burun tıkanıklığı yapan faktörler, reflü, aşırı sıcak veya soğuk besinler, boğaz temizleme refleksinin aşırı olması, diş ve bademcik iltihapları, geniz eti olarak sıralanabilir.

Farenjit Belirtileri: Akut farenjitte hastanın şikayetleri daha yoğundur. Boğaz ağrısı, yutkunma zorluğu, boğazda kuruluk, yanma ve ya kaşınma hissi, ateş, öksürük gibi şikayetler söz konusu olur. Boyunda beze, burun tıkanıklığı, burun akıntısı, baş ağrısı, halsizlik, ses kısıklığı benzeri şikayetler de oluşabilir. Kronik farenjitte ise ateş, halsizlik, kırgınlık gibi şikayetlere pek rastlanmaz. Boğaz ile ilgili şikayetler daha seyrektir. Boğazda kuruluk hissi, gıcık, yanma, yabancı cisim hissi, takılma, yutkunma zorluğu gibi şikayetler görülür.

Bel ve Boyun Fıtığı

Farenjit Tedavisi: Kazakistanlı Doktorumuz, Sayın Muhammed Keliç Kazakistan ve Rusya da almış olduğu uzak doğu tedavi yöntemleri ile faranjit, Bademcik, Kulak Çınlaması, Ses Kısıklığı gibi hastalıkları 2-3 seanslık tedavi bitirmektedir.

Ses Kısıklığı

Seste çatallaşmalar, titreşimler, boğuk ses ve benzeri tüm ses değişikliklerine ses kısıklığı adı verilir.

Ses Kısıklığı Nedenleri: Larenjit, nodül, kist ya da.polip ve benzeri iyi huylu tümörler, akciğer rahatsızları, ses teli felci, geniz akıntısı, reflü, gırtlak ve etrafındaki tümörler, boyuna gelen darbeler, psikolojik nedenler, şeker hastalığı ve ya sinir sistemi hastalıkları gibi vücudun diğer bölgeleriyle birlikte ses telini de etkileyen rahatsızlıklar.

Ses Kısıklığı Tedavisi: Ses kısıklığının tedavisi, ses kısıklığına sebep olan hastalığa göre değişiklik gösterir çünkü ses kısıklığı tek başına bir hastalık değil başka hastalıkların uzantısıdır. Ses teli iltihabı çoğunlukla.ilaç ile tedavi edilir. Nodül ve polip gibi rahatsızlıklar ses eğitimi ile giderilmez ise ameliyat ile tedavi edilmektedir. Ses teli felçleri tümör gibi hastalıklarla bazen de guatr ameliyatlarına bağlı gelişebilmektedir. Eğer tümöre bağlıysa tümör tedavi edilmelidir. Mideden asit kaçan vakalarda hem ilaç tedavisi hem de hastanın alacağı bazı tedbirler vardır. Ses kısıklığı gırtlağın kötü huylu bir tümörüne bağlıysa hasta ameliyatla tedavi edilmelidir. Bu ameliyatta tümörün yaygınlığına göre gırtlağın bir bölümü ve ya tamamı çıkarılır. Ses fonksiyonu bu ameliyattan büyük ölçüde etkilenir. Konuşma için bazı yardımcı destekler gerekebilir

Boğaz Hastalıkları

Ses kısıklığına neden olan hastalıklardan bazıları ameliyatla tedavi edilmektedirler. Nodül, polip ile kistler ses eğitimi ile düzelmez ise ya da boyutları büyükse ameliyatla alınabilirler. Tümörler çoğunlukla ameliyatla tedavi edilmektedirler.

Yutma Güçlüğü

Yutma güçlüğü, çoğunlukla yaşlılarda olmak üzere bütün yaşlarda rastlanır. Gıdaların ağızdan mideye ulaşmasındaki zorluk bu durumu anlatır. Bir çok farklı nedeni olabilir, bir çoğu önemli değildir ve geçicidir. Yutma güçlüğü, nadir de olsa büyümekte olan bir tümör veya nörolojik bir hastalığın belirtisi olabilmektedir. Böyle bir durumda şikayetler kesinlikle bir kulak burun boğaz hekimi tarafından kontrol edilmelidir.

Yutma Güçlüğü Belirtileri: Salya akıntısı, gıdaları yutarken boğaz takılma hissi, boğazda rahatsızlık, boğazda yabancı cisim ve ya kitle hissi, yutma güçlüğü sebebi ile kilo kaybı, yetersiz beslenme, öksürük ve boğulma hissi.

Yutma Güçlüğü Tedavisi: Kazakistanlı Doktorumuz, Sayın Muhammed Keliç Kazakistan ve Rusya da almış olduğu uzak doğu tedavi yöntemleri ile faranjit, Bademcik, Kulak Çınlaması, Ses Kısıklığı gibi hastalıkları 2-3 seanslık tedavi bitirmektedir.

Larenjit

Larenks gırtlağın latince ismidir. Larenks’in herhangi bir sebeple iltihaplanmasına larenjit ismi verilir.

Larenjit Nedenleri: Akut larenjitin en yaygın sebebi üst solunum yolu enfeksiyonlarıdır. Larenjit ayrıca bronşitin, pnömoninin, influenzanın, boğmacanın, kızamık ile difterinin gidişi sırasında görülebilir. Sesin aşırı kullanılması, alerjik reaksiyonlar, sigara dumanı ve benzeri tahriş edici maddelerin inhalasyonu akut ve kronik larenjite sebep olur.

Larenjit Belirtileri: Sesin sıra dışı değişimi çoğunlukla ön planda olan belirtidir. Ses kısıklığı, konuşamama, boğazı sürekli temizleme isteği söz konusu olabilir. Semptomlar iltihabın seviyesine göre değişiklik gösterir. İlerlemiş enfeksiyonlarda ateş, halsizlik, boğaz ağrısına rastlanabilir; larenks ödemi nefes alıp vermede güçlüğe sebep.olabilir.

Larenjit Tedavisi: Kazakistanlı Doktorumuz, Sayın Muhammed Keliç Kazakistan ve Rusya da almış olduğu uzak doğu tedavi yöntemleri ile faranjit, Bademcik, Kulak Çınlaması, Ses Kısıklığı gibi hastalıkları 2-3 seanslık tedavi bitirmektedir.

Reflü

Mide içeriğinin yemek borusuna kaçması durumudur. Reflü, asitli mide içeriğinin yemek borusuna gitmesi ile uzun zaman temas etmesiyle yemek borusunun asitten korunma özelliğinin ortadan kalkması ile birlikte ortaya çıkar.

Reflü Nedenleri: Mide içeriğinde asit vardır. Ayrıca onikiparmak barsağından mideye doğru safra geri geliyorsa mideden yukarı çıkan sıvı asit ve safra barındırır. Bazik temelli olan safra da mide asidi gibi yemek borusunun zarar görmesine sebep olur. Reflü rahatsızlığı, asitli ve safralı mide içeriğinin yemek borusuna gelmesi ve uzun süre temas etmesiyle yemek borusunun kendini asitten ve safralı mide içeriğinden koruyamaması sonucu meydana gelir. Yemek borusunun alt kısmında mide sıvısının yemek borusuna geçişini engelleyen bir kapak mekanizması mevcuttur. Reflü hastalarında en sık görülen sorun bu mekanizmanın etkisizliğidir. Bu durum genellikle mide fıtığıyla birlikte görülür.

Reflü Tedavisi: Doktorumuz Muhammed Keliç; Reflü, Gastrit, Ülser gibi hastalıkları hacamat, sülük ve ozon tedavisi gibi alternatif tamamlayıcı tıp yöntemleri ile tedavi etmektedir.